They Have Their Own Thoughts
A Story of Constructionist Learning in an Alternative African-Centered Community School
Paula Hooper
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In the final chapter of the section, "They Have Their Own Thoughts," Paula Hooper describes her research at an
African-centered community school. The school, Paige Academy, aims to create a community and culture rooted in
African-American ways of knowing, values, and interactions. Hooper presents a "learning story" of an 8-year-old girl
working on a Logo project. The story examines how children, in the process of making new computational artifacts, can
take control of their own learning, developing and extending their own ideas. It also highlights the need for school
environments to support and legitimize children's own personal ways of thinking and mental and physical constructs.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction 1 Erwähnungen
- Making Through the Lens of Culture and Power - Toward Transformative Visions for Educational Equity (Shirin Vossoughi, Paula Hooper, Meg Escudé) (2016)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.