Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital MediaWilliam R. Penuel, Daniela K. DiGiacomo
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1047 bis 1061), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter theorizes the notion of relational equity in the context of new media-supported learning environments. Drawing upon examples from multiyear investigations into the social organization of learning activity in an elementary afterschool program in Colorado and an adolescent music and journalism production program in California, we outline an emerging framework for how to organize learning ecologies in ways that encourage more symmetrical relations among adults and youth across various lines of difference. In articulating design principles at the level of the technology tool, the social interaction, and the broader learning environment, this chapter offers empirically grounded insight for those interested in organizing learning opportunities with new digital media in expansive and equitable ways. Further, it makes visible how attention to (in)equity must not constrain itself to one place, space, or time – cognizant of the ways in which power operates through a multiplicity of relations and processes that serve largely to reproduce inequality in society. It is with this understanding of power that we foreground the ways that new educational technologies might reorganize social relations in educational practices in schools and the community, with careful attention to how such technologies might change the normative yet deeply entrenched relations of power and privilege that exist in contemporary societies.
Von William R. Penuel, Daniela K. DiGiacomo im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital Media Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Meg Escudé , Margaret Honey , Paula Hooper , Henry Jenkins , David Kanter , Alvin Toffler , Shirin Vossoughi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AgentCubes , design thinking | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | AgentSheets |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital Media: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 233 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.