Contributing to General Education by Teaching Informatics Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Seite 25 bis 37), 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
What is informatics? What are its main contributions, and which results of informatics are fundamental knowledge about the
functioning of our world? Why should computer science be part of the school curriculum and which topics should be introduced?
How does teaching informatics contribute to the pupils’ way of thinking? In this article, we search for possible answers.
Von Juraj Hromkovic im Text Contributing to General Education by Teaching Informatics (2006) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Teaching Fundamental Concepts of Informatics - 4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010, Zurich, Switzerland, January 13-15, 2010 (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) (2010)
- Sustaining Informatics Education by Contests (Valentina Dagienė)
- 25 Jahre Schulinformatik - Zukunft mit Herkunft (Gerhard Brandhofer, Gerald Futschek, Peter Micheuz, Anton Reiter, Karl Schoder) (2010)
- Informatics in Schools - Contributing to 21st Century Education (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) (2011)
Volltext dieses Dokuments
Contributing to General Education by Teaching Informatics: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 123 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.