Zusammenfassungen
Recent work on education, identity, and community has expanded the intellectual boundaries of learning research. From home-based studies examining youth experiences with technology, to forms of entrepreneurial learning in informal settings, to communities of participation in the workplace, family, community, trade union, and school, research has attempted to describe and theorize the meaning and nature of learning. Learning Lives offers a systematic reflection on these studies, exploring how learning can be characterized across a range of "whole-life" experiences. The volume brings together hitherto discrete and competing scholarly traditions: sociocultural analyses of learning, ethnographic literacy research, geo-spatial location studies, discourse analysis, comparative anthropological studies of education research, and actor network theory. The contributions are united through a focus on the ways in which learning shapes lives in a digital age.
Von Klappentext im Buch Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age (2012) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , CommunityCommunity , Digitalisierung , Lernenlearning , Netzwerknetwork , Schuleschool , Theorietheory |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 7. Dissolving the Digital Divide - Creating Coherence in Young People´s Social Ecologies of Learning and Identity Building (Kristiina Kumpulainen, Anna Mikkola, Antti Rajala)
- 13. Bridging Formal and Informal Learning Through Technology in the Twenty-First Century: Issues and Challenges (Cathy Lewin, Amina Charania)
- Peer Pedagogies on Digital Platforms - Learning with Minecraft Let's Play Videos (Michael Dezuanni) (2020)
Co-zitierte Bücher
Rediscovering the Natural Pathways That Inspire Innovation and Performance
(Jay Cross) (2006)Volltext dieses Dokuments
Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2283 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age | E | - | - | 0 | 2012 | 1107005914 | |||||
Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age | E | - | - | 0 | 2012 | 1107507278 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.