/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Bridging Formal and Informal Learning Through Technology in the Twenty-First Century: Issues and Challenges

Cathy Lewin, Amina Charania
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter presents a comprehensive review of the current debates surrounding bridging informal and formal learning, from the perspective of improving the learner’s experience in formal educational provision. Firstly, the chapter reviews the literature defining informal and formal learning, noting the complexity and the lack of consensus. Secondly, it discusses how technology can be used to bridge learning through harnessing the digital practices that young people engage with informally such as social networking, game-based learning, and digital making. The authors then outline some pedagogical issues which need to be considered to maximize the potential of bridging formal and informal learning. Next, the pedagogical strategies needed to enhance learners’ opportunities for autonomy, collaboration, and authentic learning are discussed. The chapter also explores the divides, cultural tensions, and ethical concerns that shape practices such as the constraints of a performativity culture and the invasion of young people’s private space. A vignette of a project in India is presented as an illustration of good practice. Here, despite limited access to technology, young people have been supported to engage in authentic learning projects involving the creation of digital artifacts, both in- and out-of-school. The chapter concludes by arguing that there must be a shift from transmissive to collaborative pedagogical strategies; school cultures need to change. In order to do so, teachers need professional development and support to take risks and experiment. More research is needed so that the interrelationship between technology-enabled formal and informal learning can be better understood but also because good models of practice need to be identified and shared.
Von Cathy Lewin, Amina Charania im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Bridging Formal and Informal Learning Through Technology in the Twenty-First Century: Issues and Challenges

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
N. Balacheff , Tom Brown , Tak-Wai Chan , J. Cherniavsky , Jay Cross , Pierre Dillenbourg , Ola Erstad , Heinz Ulrich Hoppe , S. Hsi , Kinshuk , C. Looi , Richard E. Mayer , M. Milrad , Cathleen Norris , Charles Patton , Roy Pea , Jeremy Roschelle , Marlene Scardamalia , Julian Sefton-Green , Mike Sharples , Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
formal learningformal learning , game-based learninggame-based learning , informal learninginformal learning , work-life-balance
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006  local  Informal Learning (Jay Cross) 3, 6, 2, 6, 7, 12, 4, 1, 3, 14, 4, 9 43 109 9 1478
2010 local web  The Nature of Learning (Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides) 3, 2, 4, 5, 4, 4, 7, 5, 1, 8, 4, 3 9 10 3 551
2012 local  Identity, Community, and Learning Lives in the Digital Age (Ola Erstad, Julian Sefton-Green) 1, 1, 5, 6, 2, 9, 5, 3, 1, 1, 5, 1 2 8 1 275
2015 local  Seamless Learning in the Age of Mobile Connectivity (Lung-Hsiang Wong, Marcelo Milrad, Marcus Specht) 2, 1, 1, 6, 4, 6, 6, 5, 2, 8, 5, 4 4 28 4 373
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  One-to-one technology-enhanced learning (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) 5, 3, 4, 9, 10, 3, 2, 1, 3, 9, 3, 8 5 43 8 1134
2010 Learning with Technology (Richard E. Mayer) 1, 6, 6, 2, 5, 3, 1, 1, 2, 3, 3, 4 5 2 4 303
2015 local web  Seamless Learning Despite Context (Mike Sharples) 1 1 0 0

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.