a practical guide to improving productivity and collaboration in your organization
Stewart Mader
,
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book is about change. It is as much a how-to guide for using a wiki as it is a how-to guide for making change happen. Status quo often becomes the norm when the tools available to people are difficult to use, highly structured and only meet a narrow set of needs, and don’t elicit a positive emotional connection from the people that use them. The wiki is a product of the idea that change can replace status quo.
A combination of a web page and a Word document, a wiki is a tool that's
simple like email but powerful enough to reduce your cluttered inbox and busy
meeting schedule. Wikipatterns will help you learn how to build a 21st-century
tool for collaboration, whether your team is in the same office or split among
offices around the world. Wikis can transform business collaboration, and you'll
learn the ins and outs of making the most of this enduring collaboration tool.
This book answers questions like:
What is a wiki?
How does an organization's wiki differ from Wikipedia?
How do I make a case for using a wiki?
What's
the best way to get started?
How do wikis change an
organization's culture?
How do wikis "fit" with other
collaboration tools?
What are the patterns of use and
behavior that positively and negatively affect the wiki?
How do I encourage participation and make the wiki "stick" as an idea and a
tool?
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat dieses Buch auch schon in Blogpostings erwähnt.