Zusammenfassungen
This book addresses two main themes. The first is, the discipline of informatics. Two major questions will be discussed: how can we obtain and keep track of a systematic and objective overview of the vast landscape in higher informatics education, both nationally and internationally? and would it be useful to rationalize and redesign the informatics curricula, leading to less fragmentation and more communality? The second theme is the relation between informatics and other disciplines, with the following main questions: what informatics do we need to offer a coherent curriculum which suits the needs of the actual information society with respect to specific disciplines? what is relevant in informatics and CIT to provide to others? and what informatics concepts, methods and techniques form the hard core needed in every other discipline?
Von Klappentext im Buch Informatics in Higher Education (1998) Kapitel
- 20. Informaticians and informatical professionals - a conceptual framework (Seite 190 - 202)
- 23. Towards a taxonomy for computer science (Seite 217 - 228) (Hans Meijer, Hanno Wupper )
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Informatics in Higher Education - Views on informatics and non-informatics curricula (Fred Mulder, Tom J. van Weert) (1998)
- 20. Informaticians and informatical professionals - a conceptual framework
- Didaktisches System für objektorientiertes Modellieren im Informatikunterricht der Sekundarstufe II (Torsten Brinda) (2004)
Co-zitierte Bücher
bzw. einer informations- und kommunikationstechnologischen Bildung auf der Sekundarstufe II
(Franz Eberle) (1996)Volltext dieses Dokuments
Informatics in Higher Education: Gesamtes Buch als Volltext (: , 22352 kByte; : ) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.