/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Schools, Teachers, Students and Computers

A Cross-National Perspective. IEA-Comped Study Stage 2.
local web 
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Schools, Teachers, Students and ComputersThe Computers in Education (Comped) study was designed as a two-stage survey. The first stage (1987-1990) was aimed at gathering information from a representative sample of schools at elementary, lower secondary and upper secondary level with regard to the state of computer use in education. The survey's focus was on the extent and availability of computers in schools, how computers are used, nature of instruction about computers, and the estimates of the effects that computers are having on students, curriculum, and the school as an institution. This publication describes Stage 2. The first part of Stage 2 was a repetition of the survey of Stage 1, with data collection centering on a school questionnaire. This enabled a longitudinal study of trends. Part 2 of Stage 2 studied the relationship between policy, practice, and outcomes with respect to computers in education relating variables referring to school, teacher, and classroom practice to student variables such as functional computer literacy, specific knowledge about and experiences with computers, performance in handling computers as well as attitudes towards computers and their uses. Ten countries (Austria, Bulgaria, Germany, Greece, India, Japan, Latvia, the Netherlands, Slovenia, and the United States) participated. Because thorough analyses have not yet been done, the presentation is mostly descriptive. The data collected are presented in 31 tables and 38 figures. Twelve appendixes, with an additional 30 tables, contain detailed information on participating countries, sampling, computer uses, and responses to specific questionnaire items. (Contains 56 references.) (SLD)
Von Klappentext im Buch Schools, Teachers, Students and Computers (1993)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
W. J. Pelgrum , Tjeerd Plomp

Begriffe
KB IB clear
computer literacycomputer literacy , Deutschlandgermany , IndienIndia , Japan , LehrerInteacher , NiederlandeThe Netherlands , ÖsterreichAustria
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 local  The use of computers in education worldwide (W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp) 30, 42, 13, 3, 1, 4, 1, 1, 6, 3 6 5 3 104

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Schools, Teachers, Students and Computers: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3086 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.