Schools, Teachers, Students and ComputersA Cross-National Perspective. IEA-Comped Study Stage 2.
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Zusammenfassungen
The Computers in Education (Comped) study was designed as a two-stage survey. The first stage (1987-1990) was aimed at gathering information from a representative sample of schools at elementary, lower secondary and upper secondary level with regard to the state of computer use in education. The survey's focus was on the extent and availability of computers in schools, how computers are used, nature of instruction about computers, and the estimates of the effects that computers are having on students, curriculum, and the school as an institution. This publication describes Stage 2. The first part of Stage 2 was a repetition of the survey of Stage 1, with data collection centering on a school questionnaire. This enabled a longitudinal study of trends. Part 2 of Stage 2 studied the relationship between policy, practice, and outcomes with respect to computers in education relating variables referring to school, teacher, and classroom practice to student variables such as functional computer literacy, specific knowledge about and experiences with computers, performance in handling computers as well as attitudes towards computers and their uses. Ten countries (Austria, Bulgaria, Germany, Greece, India, Japan, Latvia, the Netherlands, Slovenia, and the United States) participated. Because thorough analyses have not yet been done, the presentation is mostly descriptive. The data collected are presented in 31 tables and 38 figures. Twelve appendixes, with an additional 30 tables, contain detailed information on participating countries, sampling, computer uses, and responses to specific questionnaire items. (Contains 56 references.) (SLD)
Von Klappentext im Buch Schools, Teachers, Students and Computers (1993) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | W. J. Pelgrum , Tjeerd Plomp | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computer literacycomputer literacy , Deutschlandgermany , IndienIndia , Japan , LehrerInteacher , NiederlandeThe Netherlands , ÖsterreichAustria | ||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- ICT and the Emerging Paradigm for Life-long Learning (1999)
- Obstacles to the integration of ICT in education - results from a worldwide educational assessment (W. J. Pelgrum) (2001)
- Information and Computer Literacy - A Comparaitve Analysis on Educational Level in the United States of America and Germany (Martina Schenk) (2008)
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- Education in a Digital World (Neil Selwyn) (2012)
- Individuell fördern mit digitalen Medien - Chancen, Risiken, Erfolgsfaktoren (Bertelsmann Stiftung) (2015)
- Chancen und Risiken digitaler Medien in der Schule - Medienpädagogische und -didaktische Perspektiven (Heike Schaumburg) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- Kompetenzmodelle für den Digitalen Wandel - Orientierungshilfen und Anwendungsbeispiele (Ralf Knackstedt, Jürgen Sander, Jennifer Kolomitchouk) (2022)
- 2. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Computational Thinking - Ein Überblick über die Konstrukte der International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2018) (Julia Gerick, Birgit Eickelmann)
Co-zitierte Bücher
International Computer and Information Literacy Study
Assessment Framework
(Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) (2013)Preparing for Life in a Digital Age
The IEA International Computer and Information Literacy Study International Report
(Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) (2014)Volltext dieses Dokuments
Schools, Teachers, Students and Computers: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3086 kByte; : ) |
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.