Computer Attitudes and Competencies Among Primary and Secondary SchoolstudentsMartina Meelissen
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 381 bis 395), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter provides an overview of research from the last 15 years on attitudes and competencies regarding computer use by primary and secondary school students. For many scholars in this field, the low participation of women in computer related training courses and professions, has been the reason to focus mainly on the ‘gender gap´ in computing and on gender differences in computer attitudes especially. However, despite the numerous studies on this subject, consensus about explanations for these gender differences in computer attitudes is still lacking. Three main theories will be discussed: socialisation, gender specific behaviour and the influence of teaching. Compared to computer attitude studies, the availability of studies and theories on students´ computer competencies is much more limited. Students´ own assessment of their abilities in general computer use has received more attention in this field of research, although this subject is also often addressed from a gender perspective.
Von Martina Meelissen im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Computer Attitudes and Competencies Among Primary and Secondary Schoolstudents Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura , W. J. Pelgrum , Tjeerd Plomp , I.A.M. Janssen Reinen | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Grundschule in der digitalen Gesellschaft (Birgit Eickelmann, Ramona Lorenz, Mario Vennemann, Julia Gerick, Wilfried Bos) (2014)
- Perceived quality of educational technology matters - A Secondary Analysis of Students' ICT Use, ICT-Related Attitudes, and PISA 2012 Test Scores (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Doreen Prasse) (2016)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Computer Attitudes and Competencies Among Primary and Secondary Schoolstudents: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 114 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.