Zusammenfassungen
This book uses PISA data to show that a substantial proportion of students in OECD countries now attend schools that have high degrees of autonomy in different areas of decision making. But effective school autonomy depends on effective leaders, including system leaders, principals, teacher leaders, senior teachers, and head teachers, as well as strong support systems. That, in turn, requires well-distributed leadership, new types of training and development for school leaders, and appropriate support and incentives.
Von Klappentext im Buch Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century (2012) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Autonomieautonomy , LehrerInteacher , PISA-StudienPISA studies , Schuleschool , Teaching and Learning International Survey (TALIS) , Wikiwijs , work-life-balance | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- Persönliche Geräte ans Schulnetz - PEGASUS - Pädagogisches Konzept (Werner Hartmann, Markus Michel, Markus Kneubühler, Urs Meier, Enikö Parragne, Claudia Pfefferle, Ruedi Schenk, Markus T. Schmid, Edwin Steiner, Alexander Wymann, Stefan Zurkirchen) (2013)
- Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education Policy (Illya Arnet-Clark, Rosemary Smeets-Cowan, Jürgen Kühnis) (2015)
- Digitale Kompetenz - Was die Schule dazu beitragen kann (Werner Hartmann, Alois Hundertpfund) (2015)
- 10. Virtuelle Zusammenarbeit
- Lehrmittel in einer digitalen Welt (Beat Döbeli Honegger, Michael Hielscher, Werner Hartmann) (2018)
Volltext dieses Dokuments
Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4207 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.