Scratch Programming for Teens |
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Welcome to Scratch Programming for Teens! Scratch is a programming language intended to make programming easier to learn for novice programmers. It can be used to create computer games, interactive stories, graphic artwork and computer animation, and all sorts of other multimedia projects. Scratch can also be used to play digital music and sound effects. If you aspire to one day become a professional programmer, Scratch provides everything you need to build a foundation. Scratch also packs all of the programming power and punch needed to satisfy the programming needs of most computer enthusiasts and hobbyists. Best of all, it's actually fun to use! Scratch Programming for Teens provides all the instruction that a first-time programmer needs to quickly get up and running with Scratch. Before you know it, you will be creating all kinds of projects that incorporate graphics, sound, and animation. As you learn how to program with Scratch, you will learn programming principles and techniques that you can later apply to other programming languages such as Microsoft Visual Basic and AppleScript.
Von Klappentext im Buch Scratch Programming for Teens Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , Multimediamultimedia , Programmieren für KinderProgramming for kids , Scratch |
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Fach- und bildungswissenschaftliche Grundlagen für den Informatikunterricht in der Sekundarstufe I (Arno Pasternak) (2013)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Lesetipp: Mit Scratch Programmieren lernen - aus Büchern (Joachim Wedekind) (2016)
- Development and Evaluation of Concepts and Tools to Reinforce Gender Equality by Engaging Female Teenagers in Coding (Bernadette Spieler) (2018)
Co-zitierte Bücher
Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt
The Children's Machine
Rethinking school in the age of the computer
(Seymour Papert) (1993)Super Scratch Programming Adventure
(LEAD Project) (2012)Der kleine Hacker: Programmieren für Einsteiger
Mit Scratch schnell und effektiv programmieren lernen
(Christian Immler) (2015)Faszinierende Elektronik-Projekte mit Scratch, Arduino & Raspberry Pi
(Erik Bartmann) (2015)Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.