/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

iPads in the Classroom

Wilma Clark, Rose Luckin
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the three years since the iPad was first introduced, there has been a rapid uptake of iPads and other ‘Post-­-PC’ tablet devices in schools both in the UK and globally. Enormous investment is being made, but do we have the evidence to support this show of faith?
The adoption and integration of tablet devices into school systems is not without its controversies, and the purpose of this report is to explore if we know enough to demonstrate if, how and when iPads support learning. Our aim is to identify key ideas from the literature on the effective use of iPads and other ‘Post-­-PC’ tablet devices, to discuss the implications of tablet technologies for school leaders, network managers, teachers, learners and their parents, and to set this within the wider global context. The term ‘Post-­-PC’ tablet is used to encompass the plethora of new-­-look mobile tablet devices.
This report is based upon a review of the literature, including newspaper reports and blog posts as well as academic and corporate research papers. The report is divided into five sections:
  1. An Introduction;
  2. What the research says about Teaching and Learning with iPads;
  3. What the research says about Implications for Decisions Makers;
  4. What the research says about Implications for Different User Groups;
  5. A review of the Research Context.
Von Wilma Clark, Rose Luckin im Text iPads in the Classroom (2013)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Kevin Burden, Paul Hopkins, Dr Trevor Male, Stewart Martin, Christine Trala

Begriffe
KB IB clear
Android, Digitalisierung, Early AdopterEarly Adopter, Elternparents, E-Portfolioe-portfolio, Google, Handheld / PDAHandheld, iPad, Kreativitätcreativity, LehrerInteacher, Lernenlearning, Microsoft, Notebooklaptop, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Schuleschool, Sicherheitsecurity, Softwaresoftware, TabletTablet, Tablet PCTablet PC, Tablets in educationTablets in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2012    iPad Scotland Evaluation (Kevin Burden, Paul Hopkins, Dr Trevor Male, Stewart Martin, Christine Trala) 2, 1, 2, 2, 1, 1, 6, 1, 2, 1, 4, 81178106

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW iPads in the Classroom: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 510 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 16
Verweise von diesem Text 27
Webzugriffe auf diesen Text 145631121322232253581312313318222331261444112
20132014201520162017