/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology outdoors

Helen Caldwell
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015   
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter looks at the advantages of being able to use tablets to extend learning beyond traditional classroom spaces. We will consider how they can enhance outdoor learning by combining children’s physical and digital exploration of the world, thinking about how outdoor scenarios can lead to active learning that is open-ended and child-led, and how tablets can capture these valuable experiences. By providing a context for talk and collaboration, technology can promote the development of communication skills alongside understanding of the environment, and enable children to make use of creative modes of communication. This approach is based on a constructivist view of learning, in which children interact with the world around them and with others to create their own frameworks of understanding, reflecting the ideas of theorists such as Vygotsky, Piaget and Bruner. We will suggest apps for making trails and treasure hunts using QR Codes, for manipulating media outdoors, and for using digital magnifiers and photo filters to record findings. And we will draw some conclusions about how the use of tablets beyond the confines of the classroom can help children take ownership over their own learning.
Von Helen Caldwell im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Technology outdoors

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Kevin Burden, Wilma Clark, John Hattie, Paul Hopkins, Rose Luckin, Dr Trevor Male, Stewart Martin, Mike Sharples, Josie Taylor, Christine Trala, Giasemi Vavoula

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung, Kinderchildren, Lernenlearning, QR Code, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 1, 3, 4, 2, 1, 3, 1, 3, 1, 2, 2, 613236217
2009    Medienbildung in neuen Kulturräumen (Ben Bachmair) 4, 5, 6, 7, 6, 8, 6, 4, 6, 6, 17, 8116888765
2012  Visible Learning for Teachers (John Hattie) 2, 1, 3, 4, 3, 2, 7, 1, 1, 2, 3, 813158162
2012    iPad Scotland Evaluation (Kevin Burden, Paul Hopkins, Dr Trevor Male, Stewart Martin, Christine Trala) 2, 1, 2, 2, 1, 1, 6, 1, 2, 1, 4, 81178106
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009   A Theory of Learning for the Mobile Age (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 4, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 3, 3, 813158213
2013    iPads in the Classroom (Wilma Clark, Rose Luckin) 3, 3, 1, 2, 6, 1, 4, 4, 4, 1, 1, 23222138

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
2D-Barcodes, iPad

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 24
Webzugriffe auf dieses Kapitel 81223182321321122241134
201520162017