/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Survey of Schools: ICT in Education

Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools
European Schoolnet ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Based on over 190,000 responses from students, teachers and head teachers collected and analysed during the school year 2011-12, the Survey of Schools: ICT in Education provides detailed, up-to-date and reliable benchmarking of Information and Communication Technologies in school level education across Europe, painting a picture of educational technology in schools: from infrastructure provision to use, confidence and attitudes.
The Survey was commissioned in 2011 by the European Commission (Directorate General Communications Networks, Content and Technology) to benchmark access, use and attitudes to ICT in schools in 31 countries (EU27, Croatia, Iceland, Norway and Turkey). The Survey is one of a series within the European Union’s cross-sector benchmarking activities comparing national progress towards the Digital Agenda for Europe (DAE) and EU2020 goals. The Survey was conducted in partnership between European Schoolnet and the University of Liège (Service d’Approches Quantitatives des faits éducatifs, Department of Education).
It is the first Europe-wide exercise of this type for six years, following the eEurope 2002 and eEurope 2005 surveys. It is the first to be conducted online and the first to include students directly. Work on the survey took place between January 2011 and November 2012, with data collection in autumn 2011. The survey report and all related materials are freely available on the European Commission’s Digital Agenda Scoreboard website1. In four countries (Germany, Iceland, Netherlands and the United Kingdom) the response rate was insufficient, making reliable analysis of the data impossible; therefore the findings in this report are based on data from 27 countries.
Von European Schoolnet im Buch Survey of Schools: ICT in Education (2013)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
CERI Center for Educational Research and Innovation, Richard E. Mayer, OECD Organisation for Economic Co-operation and Development, Neil Selwyn

Aussagen
KB IB clear
Es stehen zuwenig Computer für Lernende zur Verfügung

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Digitalisierung, EuropaEurope, Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard, LehrerInteacher, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2010   Are the New Millennium Learners Making the Grade? (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6596105
2010    Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (CERI Center for Educational Research and Innovation) 1, 2, 3, 3, 1, 8, 5, 1, 5, 2, 1, 45224141
2010    The Nature of Learning (Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides) 3, 2, 1, 2, 4, 3, 2, 1, 1, 2, 2, 8748190
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2010Learning with Technology (Richard E. Mayer) 2, 1, 3, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 3, 442490
2010   Web 2.0 and the school of the future, today (Neil Selwyn) 6, 1, 1, 2, 1, 7, 3, 2, 1, 3, 3, 42134124

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Survey of Schools: ICT in Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 17228 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 18
Webzugriffe auf Dieses Buch 854332211223114113322112714121214221142221234
20132014201520162017