/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

CSAwesome

AP CSA curriculum and professional development (practical report)
Barbara Ericson, Beryl Hoffman, Jennifer Rosato
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '20

CSAwesome is a new approved curriculum and professional development (PD) provider for the Advanced Placement (AP) Computer Science (CS) A high school course. AP courses are taken by secondary (typically ages 14-19) students for college placement and/or credit. CSAwesome's free curriculum and teacher resources were developed in 2019 by adapting the CSA Java Review ebook on the open-source Runestone platform. The goals of CSAwesome are to broaden participation in the AP CSA course and to support new-to-CS students and teachers as they transition from the AP Computer Science Principles (CSP) course to the AP CSA course by using inclusive teaching practices and curriculum design. The AP CSP course is equivalent to a first course for non-majors at the college level, while the AP CSA course is equivalent to a first course for majors. Currently, AP CSA attracts a much less diverse student body than AP CSP. This new curriculum supports student engagement and scaffolded learning through an interactive ebook with embedded executable and modifiable code (Active Code), a variety of practice types with immediate feedback, and adaptable mixed-up code (Parsons) problems. Collaborative learning is encouraged through pair programming and groupwork. Our pilot Professional Development (PD) incorporates inclusive teaching strategies and active recruitment with the goal of broadening participation in CSA. This paper presents the design of the CSAwesome curriculum and teacher professional development and initial results from the curriculum use and pilot PD during the first year of CSAwesome.

Von Barbara Ericson, Beryl Hoffman, Jennifer Rosato im Konferenz-Band WiPSCE '20 im Text CSAwesome (2020)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Heather E. Bullock , Gail Chapman , Barbara J. Ericson , Julian Fernald , James D. Foley , Joanna Goode , Philip J. Guo , Mark Guzdial , Patricia Haden , Jane Margolis , Charlie McDowell , Briana B. Morrison , Dale Parsons , Paul Resnick , Jochen Rick , Linda L. Werner , Iman YeckehZaare

Begriffe
KB IB clear
growth mindsetgrowth mindset , Informatikcomputer science , LehrerInteacher , pair programming , Programmierenprogramming , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 SIGCSE 2002 (Judith L. Gersting, Henry MacKay Walker, Scott Grissom) 2, 3, 3, 6, 5, 3, 4, 7, 2, 6, 1, 3 10 286 3 323
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 3, 1, 8, 16, 6, 2, 1, 4, 19, 11, 13, 20 42 619 20 555
2014 SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 3, 3, 9, 11, 4, 2, 3, 17, 2, 10, 9, 6 55 591 6 578
2015 ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 2, 4, 6, 19, 3, 2, 3, 12, 4, 7, 10, 11 57 225 11 649
2018 ICER 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) 4, 8, 14, 5, 1, 1, 3, 10, 2, 7, 11, 4 50 229 4 604
2019 ICER 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) 4, 4, 9, 16, 6, 1, 4, 8, 5, 8, 12, 15 26 261 15 636
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local web  The effects of pair-programming on performance in an introductory programming course (Charlie McDowell, Linda L. Werner, Heather E. Bullock, Julian Fernald) 5, 4, 3, 7, 9, 1, 3, 3, 2, 1, 2, 1 5 5 1 188
2006 local web  Parson's Programming Puzzles (Dale Parsons, Patricia Haden) 4, 3, 3, 3, 5, 5, 1, 3, 3, 3, 4, 3 18 7 3 311
2013 local web  Online python tutor (Philip J. Guo) 7 4 0 0
2014 Exploring computer science (Gail Chapman, Joanna Goode) 16 3 0 0
2014 local web  Curriculum is not enough (Joanna Goode, Jane Margolis, Gail Chapman) 8 5 0 0
2015 local web  Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook (Barbara J. Ericson, Mark Guzdial, Briana B. Morrison) 3, 4, 2, 5, 8, 3, 4, 2, 2, 2, 2, 4 6 4 4 277
2018 local web  Evaluating the Efficiency and Effectiveness of Adaptive Parsons Problems (Barbara J. Ericson, James D. Foley, Jochen Rick) 4 5 0 0
2019 local web  A Spaced, Interleaved Retrieval Practice Tool that is Motivating and Effective (Iman YeckehZaare, Paul Resnick, Barbara J. Ericson) 1 3 0 0

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW CSAwesome: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 587 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.