/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 169 bis 178), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

Educational psychology findings indicate that active processing (such as self-testing) is more effective for learning than passive reading or even rereading. Electronic books (ebooks) can include much more than static pictures and text. Ebooks can promote better learning by increasing the reader's interaction with the material through multi-modal learning supports, worked examples, and low cognitive load practice activities. For example, multiple choice questions with immediate feedback can help identify misconceptions and gaps in knowledge. Parsons problems, which are mixed up code segments that have to be put in the correct order, require learners to think about the order of the statements in a solution without having to worry about syntax errors. Our research group has been applying concepts from educational psychology to make learning from ebooks more effective and efficient. This paper reports on an observational study and log file analysis on the use of an ebook that incorporates interactive activities. We provide evidence that learners engaged in the interactive activities, but used some types of activities more than others. We also found evidence that learners encountered some "desirable difficulties" which can improve learning. This descriptive study informs a research agenda to improve the quality of instruction in computing education.

Von Barbara J. Ericson, Mark Guzdial, Briana B. Morrison im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Parsons ProblemeParsons Problems , Programmierenprogramming , turtle graphics

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 237 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.