/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Embedded questions in ebooks on programming

useful for a) summative assessment, b) formative assessment, or c) something else?
Juha Sorva, Teemu Sirkiä
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

We discuss uses of embedded computing questions (ECQs) in interactive electronic textbooks on programming, identifying a non-exhaustive list of three main categories of ECQs and nine subcategories. The main categories are: ECQs that introduce content, ECQs that reinforce learning, and ECQs that highlight content. We provide examples from an existing ebook, discuss how student perceptions may pose challenges to the use of ECQs, and invite the research community to debate ECQs and investigate them empirically.

Von Juha Sorva, Teemu Sirkiä im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Embedded questions in ebooks on programming (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, Paul Denny, Barbara J. Ericson, Mark J. Guzdial, Orit Hazzan, David R. Krathwohl, Tami Lapidot, Diana Laurillard, Raymond Lister, Andrew Luxton-Reilly, Briana B. Morrison, Noa Ragonis, Beth Simon

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996   Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 1, 1, 1, 2, 6, 2, 2, 6, 4, 2, 3, 2532146
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 4, 7, 3, 7, 4, 3, 4, 8, 6, 3, 4, 436241123
2001Proceedings of the 32rd SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 2001, Charlotte, North Carolina, USA, 2001 (Henry MacKay Walker, Renée A. McCauley, Judith L. Gersting, Ingrid Russell) 1, 1, 2, 4, 1, 1, 9, 1522411534
2008ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 7, 1, 1, 221392111
2011   Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 3, 3, 1, 7, 4, 2, 4, 14, 3, 2, 7, 1257312391
2015ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 4, 1, 3, 3, 5, 1, 3, 11, 3, 1, 3, 2262032168
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Objectives and objective assessment in CS1 (Raymond Lister) 2400
2008    Evaluating a new exam question (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Beth Simon) 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 6, 1, 255238
2015    Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook (Barbara J. Ericson, Mark J. Guzdial, Briana B. Morrison) 1, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 12, 1, 1, 1, 133147

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Embedded questions in ebooks on programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 672 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.