Engagement Taxonomy for Introductory Programming ToolsFailing to Tackle the Problems of Comprehension
Tomas Šiaulys
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 94 bis 106), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A large number of introductory programming environments for K-12 education have become widely used across the world. One of the main ideas behind these environments is introducing basic programming concepts more effectively by incorporating different visualization strategies. There have been attempts to classify introductory programming tools, however, certain critical aspects have not yet been discussed within the existing classifications, especially those related to user engagement in the programming environment. In this paper we introduce an engagement taxonomy for introductory programming tools (ETIP) built on a concept of engagement taxonomy for software visualization and previous classifications of programming learning tools. The new taxonomy is then used to inclusively review introductory programming environments for secondary education used today with a focus on user engagement in a learning environment. Our review illustrates how majority of introductory programming tools do not fully explore the ways visualizations could help with tackling the problems of beginner programming comprehension. There is still a lack of knowledge about the importance of the level of engagement in visual introductory programming tools and the suggested taxonomy could be used for future research of computer science education.
Von Tomas Šiaulys im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking im Text Engagement Taxonomy for Introductory Programming Tools (2020) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Amjad AlTadmri , Tim Bell , Ivica Boljat , Neil C. C. Brown , Caitlin Duncan , Caitlin Kelleher , Monika Mladenović , Seymour Papert , Randy Pausch , Steve Tanimoto , Žana Žanko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AgentCubes , greenfootgreenfoot , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts , ScratchJr , turtle graphics , Visualisierungvisualization | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | AgentSheets, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking (Tomas Šiaulys, Valentina Dagienė)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Engagement Taxonomy for Introductory Programming Tools: Failing to Tackle the Problems of Comprehension: Artikel als Volltext @ Springer (: , 593 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.