Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational ThinkingTomas Šiaulys, Valentina Dagienė
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 16 bis 28), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Tasks from Bebras International Challenge on Informatics and Computational thinking are becoming a widespread educational tool for introducing students to the concepts of computer science not only in a form of a contest, but as well in computer science classrooms, games and unplugged activities. There is an ongoing debate in Bebras community about the need and the role of interactivity in Bebras tasks. Practices in different countries range from pen-and-paper solutions to fully interactive systems with immediate feedback. This work introduces classification of Interactive Bebras tasks based on engagement and interactivity taxonomies aligned with current practices of Bebras task development. Proposed classification is then used to categorize the latest tasks from Lithuanian, French and Italian Bebras Challenges. The results from this work shed more light on the properties, potential benefits and shortcomings of non-programming interactive tasks informing future research on the topic as well as current practices of organizing International Bebras Challenge.
Von Tomas Šiaulys, Valentina Dagienė im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carlo Bellettini , Mordechai Ben-Ari , Sébastien Combéfis , Valentina Dagiene , Valentina Dagienė , Gerald Futschek , Yasemin Gülbahar , Ton de Jong , Erinç Karataş , Ari Korhonen , Mikko Laakso , Violetta Lonati , Dario Malchiodi , Richard E. Mayer , Mattia Monga , Anna Morpurgo , Niko Myller , Melanie Njoo , Tomas Šiaulys , Gabrielė Stupurienė | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Biber , Interaktivitätinteractivity , Programmierenprogramming , Taxonomietaxonomy , turtle graphics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking: Artikel als Volltext @ Springer (: , 2369 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.