Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and PerspectivesSébastien Combéfis, Gabrielė Stupurienė
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 15 bis 29), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Bebras international challenge on informatics and computational thinking (CT), targeted to pupils in primary and secondary schools, is being run in more than 50 countries yearly. Tasks used in this challenge are created by an international community that meets once a year to improve them. In addition to a large amount of work done on tasks, this community is also conducting research on different aspects of Bebras, from the study of good task criteria to analyses of the organisational structure of the community. This paper presents a review of research aiming at building activities based on Bebras material to serve computer science (CS) education. They include classroom activities, workshops, games development, and design of tests to evaluate CT skills. The paper also presents the results of a survey conducted among the Bebras community to identify existing activities using Bebras tasks and ideas for future ones. The results are summarised as a guideline with perspectives aiming at fostering teachers to spread CS and CT related competencies to their pupils. The paper concludes by proposing new research directions and experiments that may be led in schools.
Von Sébastien Combéfis, Gabrielė Stupurienė im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking (Tomas Šiaulys, Valentina Dagienė)
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary Education (Lina Vinikienė, Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Computing Education Research in Baltic Countries (Valentina Dagienė, Mart Laanpere, Juris Borzovs)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1003 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.