Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary EducationLina Vinikienė, Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 145 bis 156), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Worldwide, the Bebras challenge on informatics and computational thinking (CT) includes formal and non-formal informatics/computer science (CS)/computing educational activities for primary and secondary school students. The development of the Bebras tasks is a complex process, which involves CS education communities from over 70 countries. The crucial point of the Bebras challenge is so-called short tasks based on CS concepts and aimed at motivating students to learn the basics of CS. In addition to the introduction of CS concepts, the Bebras tasks have to be attractive, engaging and playful and make sense for learners. Every year approximately 300 new tasks are developed by the participating countries (Bebras members). By categorizing tasks, the majority of the proposed tasks fall under an algorithms and programming category. Recently, many countries started to implement CT in their primary school curricula and at the same time use Bebras tasks to motivate students to learn CS topics. This paper explores the latest research related to Bebras tasks and analyses examples of tasks for teaching programming concepts in primary school classrooms.
Von Lina Vinikienė, Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Anna Åkerfeldt , Sébastien Combéfis , Fredrik Heintz , Susanne Kjällander , Linda Mannila , Václav Šimandl , Gabrielė Stupurienė , Jiří Vaníček | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Biber , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary Education: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1095 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.