/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary Education

Lina Vinikienė, Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 145 bis 156), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching Coding in K-12 SchoolsWorldwide, the Bebras challenge on informatics and computational thinking (CT) includes formal and non-formal informatics/computer science (CS)/computing educational activities for primary and secondary school students. The development of the Bebras tasks is a complex process, which involves CS education communities from over 70 countries. The crucial point of the Bebras challenge is so-called short tasks based on CS concepts and aimed at motivating students to learn the basics of CS. In addition to the introduction of CS concepts, the Bebras tasks have to be attractive, engaging and playful and make sense for learners. Every year approximately 300 new tasks are developed by the participating countries (Bebras members). By categorizing tasks, the majority of the proposed tasks fall under an algorithms and programming category. Recently, many countries started to implement CT in their primary school curricula and at the same time use Bebras tasks to motivate students to learn CS topics. This paper explores the latest research related to Bebras tasks and analyses examples of tasks for teaching programming concepts in primary school classrooms.
Von Lina Vinikienė, Valentina Dagienė, Gabrielė Stupurienė im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Introducing Programming Concepts Through the Bebras Tasks in the Primary Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Anna Åkerfeldt , Sébastien Combéfis , Fredrik Heintz , Susanne Kjällander , Linda Mannila , Václav Šimandl , Gabrielė Stupurienė , Jiří Vaníček

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm , computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Biber , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2020 WiPSCE '20 (Torsten Brinda, Michal Armoni) 1, 4, 5, 2, 9, 39, 3, 3, 1, 3, 10, 1 153931220
2020 local web  Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Külli Kori, Mart Laanpere) 1, 3, 4, 2, 4, 10, 19, 3, 2, 2, 13, 2 91862213
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2020 local web  Programming in primary education (Linda Mannila, Fredrik Heintz, Susanne Kjällander, Anna Åkerfeldt) 5, 1, 3, 3, 6, 3, 6, 13, 3, 1, 5, 3 121359
2020 local web  Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives (Sébastien Combéfis, Gabrielė Stupurienė) 1, 2, 5, 5, 3, 5, 5, 2, 1, 1, 3, 2 382117
2020 local web  Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest (Jiří Vaníček, Václav Šimandl) 2, 1, 4, 1, 6, 4, 3, 8, 8, 3, 3, 2 282107

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.