/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Talking at cross purposes

perceived learning barriers by students and teachers in programming education
Norbert Dorn, Marc Berges, Dino Capovilla, Peter Hubwieser
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Peter Hubwieser

The knowledge on freshmen's problems and learning barriers in programming can help the instructors to adapt their teaching and to provide necessary assistance. This paper presents the results of two surveys conducted on secondary school teachers and computer science first-year students even before their first lecture. In total, we interviewed 61 teachers and 61 students with an open-ended questionnaire resulting in a qualitative study of the answers. The goal of the investigation is to find out the perceptions of learning barriers related to programming education. Our results indicate differences as well as commonalities in both perspectives given by teachers and students.

Von Norbert Dorn, Marc Berges, Dino Capovilla, Peter Hubwieser im Konferenz-Band Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018. im Text Talking at cross purposes (2018)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marc Berges, Kathrin Bröker, Dino Capovilla, Jon Good, Peter Hubwieser, Päivi Kinnunen, Johannes Magenheim, Lauri Malmi, Melanie Margaritis, Laura Ohrndorf, Phil Sands, Niclas Schaper, Sigrid E. Schubert, Philipp Shah, Aman Yadav
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 9, 9, 6, 10, 15, 18, 3, 4, 2, 2, 1, 129787388
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 13, 8, 15, 15, 1, 1, 4, 5, 4, 3, 2, 2242007352
2015 Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 11, 9, 16, 14, 1, 1, 4, 3, 4, 2, 2, 2463358500
2016 Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016) (Jan Vahrenhold, Erik Barendsen) 12, 10, 9, 18, 3, 1, 5, 5, 5, 4, 1, 1342099468
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Why students drop out CS1 course? (Päivi Kinnunen, Lauri Malmi) 3, 3, 9, 2, 11, 5, 3, 3, 3, 3, 2, 1, 1416150
2013 local web  Pedagogical content knowledge for computer science in German teacher education curricula (Peter Hubwieser, Marc Berges, Johannes Magenheim, Niclas Schaper, Kathrin Bröker, Melanie Margaritis, Sigrid E. Schubert, Laura Ohrndorf) 2600
2015 local web  Searching for Barriers to Learning Iteration and Runtime in Computer Science (Philipp Shah, Dino Capovilla, Peter Hubwieser) 2500
2016 local web  Measuring computer science pedagogical content knowledge (Aman Yadav, Marc Berges, Phil Sands, Jon Good) 2500

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Talking at cross purposes: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 405 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.