/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Factors affecting the success of non-majors in learning to program

Susan Wiedenbeck
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 13 bis 24), 2005
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The introductory programming course is difficult for many university students, especially students who have little prior exposure to programming. Many factors affecting student success have been identified, but there is still a dearth of knowledge about how key factors combine to affect course outcomes. In this study we develop and empirically test a model integrating three factors of importance in learning to program: previous programming experience, perceived self-efficacy, and knowledge organization. The participants were non-majors. The findings showed that perceived self-efficacy increased significantly during a semester course. Previous experience affected perceived self-efficacy but not knowledge organization. Both perceived self-efficacy and knowledge organization had an effect on the course grade, as well as on success in a specific programming task, debugging. The results on self-efficacy also suggested that the participants were overconfident about their programming capabilities. The contribution of this paper is the identification of the joint effects of an important set of factors for programming success by non-majors.
Von Susan Wiedenbeck im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Factors affecting the success of non-majors in learning to program (2005)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Factors affecting the success of non-majors in learning to program: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 286 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-08-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.