Examining TPACK’s Theoretical FutureJl. of Technology and Teacher Education (2015) 23(1), 53-77
Royce Kimmons
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge)
has quickly become popular amongst researchers and practitioners
as a framework for understanding necessary teacher
knowledge for supporting effective technology integration.
Application of TPACK, however, has generally been approached
in a manner that is non-critical and that does not
inform on-going development of the framework. This theoretical
paper utilizes five characteristics of “good” scientific
theory (accuracy, consistency, scope, simplicity, and fruitfulness)
taken from the work of Thomas Kuhn as points of departure
for exploring affordances and limitations of TPACK
for researchers and teachers. Based upon this examination,
four suggestions are provided to support future research into
technology integration that seek to help address limitations
in the TPACK framework and to inform its appropriate and
thoughtful use in research and practice.
Von Royce Kimmons im Text Examining TPACK’s Theoretical Future (2015) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Seymour Papert , L. Shulman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Content KnowledgeContent Knowledge , Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge , Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge , Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge , Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge , Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge , Technology KnowledgeTechnology Knowledge , TPCK-ModellTPACK framework | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Schule digital - der Länderindikator 2016 - Kompetenzen von Lehrpersonen der Sekundarstufe I im Umgang mit digitalen Medien im Bundesländervergleich (Wilfried Bos, Ramona Lorenz, Manuela Endberg, Birgit Eickelmann, Rudolf Kammerl, Stefan Welling) (2016)
- «Technological Pedagogical Content Knowledge» als Leitmodell medienpädagogischer Kompetenz (Mirjam Schmid, Dominik Petko) (2020)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers (Sabine Seufert, Josef Guggemos, Michael Sailer) (2021)
- Self-reported technological pedagogical content knowledge (TPACK) of pre-service teachers in relation to digital technology use in lesson plans (Mirjam Schmid, Eliana Brianza, Dominik Petko) (2021)
Volltext dieses Dokuments
Examining TPACK’s Theoretical Future: Artikel als Volltext (: , 438 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.