Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Seite 216 bis 228), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The main goal of this paper is to present our approach for writing textbooks that are self-contained and available for individual learning. These texts are written in the language of the corresponding pupils and are not restricted by any length limitations. This allows us to write as clearly and thoroughly as possible. Minimizing the time for mastering the subject instead of minimizing the presentation length is the main goal. The detailed lecture notes provide a safety net for the teacher and the pupils alike. They do not restrict teachers in their interaction with the class or in the freedom of choosing alternative ways in approaching the subject. On the contrary, the freedom of designing the content of the lesson increases because pupils have the certainty to be able to learn from the lecture notes if something was not fully understood. Here some general rules for writing learning aids are presented and then applied for an introductory course about programming in LOGO. Finally, we summarize our teaching experience in different classes with the produced learning aids.
Von Karin Freiermuth, Juraj Hromkovic, Björn Steffen im Konferenz-Band Informatics Education - Supporting Computational Thinking im Text Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools (2008) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Karl Frey , Angela Frey-Eiling , Juraj Hromkovic , Seymour Papert | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Buchbook , Didaktikdidactics , GenderGender , Geometriegeometry , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Lernziellearning goal , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Mathematikmathematics , Produktwissen , Schulbuch / Lehrmittelschoolbook , Schuleschool , Sekundarstufe II , Zielebenenmodell | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Gymnasium, Konzeptwissen, LehrerIn, Lehrmittelverlag, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools - Contributing to 21st Century Education (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) (2011)
- Teaching Programming at Primary Schools - Visions, Experiences, and Long-Term Research Prospects (Giovanni Serafini) (2011)
Volltext dieses Dokuments
Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 144 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.