Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In 2008, the Computer and Information Science and Engineering Directorate of the National Science Foundation asked the National Research Council (NRC) to conduct two workshops to explore the nature of computational thinking and its cognitive and educational implications. The first workshop focused on the scope and nature of computational thinking and on articulating what "computational thinking for everyone" might mean. A report of that workshop was released in January 2010. Drawing in part on the proceedings of that workshop, Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking, summarizes the second workshop, which was held February 4-5, 2010, in Washington, D.C., and focuses on pedagogical considerations for computational thinking. This workshop was structured to gather pedagogical inputs and insights from educators who have addressed computational thinking in their work with K-12 teachers and students. It illuminates different approaches to computational thinking and explores lessons learned and best practices. Individuals with a broad range of perspectives contributed to this report. Since the workshop was not intended to result in a consensus regarding the scope and nature of computational thinking, Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking does not contain findings or recommendations.
Von Klappentext im Buch Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | AgentCubes, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4662 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Report of a Workshop of Pedagogical Aspects of Computational Thinking | E | - | - | 0 | 0309214742 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.