Higher education administration with social mediaincluding applications in student affairs, enrollment management, alumni
Charles Wankel, Laura Wankel
,
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
New technologies provide new ways of delivering the programs and services of higher educational (HE) institutions. Social media such as Facebook, blogs, Flickr, Twitter, and the Second Life virtual world engage constituents and enhance effectiveness. Understanding the trends in the expanding role of social media in HE and the related implications for staff preparedness and training is necessary for future-oriented administrators and practitioners. This book examines how social media are redefining what university communities are and the purposes and practices of the various functional areas in HE. It presents an overview of innovative practices in the recruitment, advising, retention, graduation and engagement of students and alumni, and examines social media in connection with enrollment management, advising and mentoring, public relations and alumni relations. Topics covered include: how Facebook helps and hinders students' social integration; connecting fans and sports more intensively through social media; how to prepare staff to use social media in robust ways; and, using social networking sites during the career management process, for social research and studying abroad.
Von Klappentext im Buch Higher education administration with social media (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | facebook , flickr , Hochschulehigher education institution , Konferenzconference , Second lifeSecond life , social softwaresocial software , Universitätuniversity , Zukunftfuture |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken - Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2014 (Klaus Rummler) (2014)
- Tagungsbände als Diskussionsräume? - Social Reading als erster Schritt zur flipped conference (Beat Döbeli Honegger, Michael Hielscher) (2014)
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Higher education administration with social media | E | - | - | 0 | 0857246518 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.