Pedagogy and Learning with ICTResearching the Art of Innovation
Bridget Somekh
,
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Bridget Somekh draws on her experience of researching the introduction of ICT into education to look at ICT development over the last twenty years. The book provides a fascinating, in-depth analysis of the nature of learning, ICT pedagogies and the processes of change for teachers, schools and education systems. It covers the key issues relating to the innovation of ICT that have arisen over this period, including:
Von Klappentext im Buch Pedagogy and Learning with ICT (2007) - the process of change
- educational vision for ICT
- teacher motivation and engagement
- the phenomenon of ‘fit’ to existing practices
- systemic constraints
- policy and evaluation of its implementation
- students’ motivation and engagement
- the penetration of ICT into the home
- online learning and the ‘disembodied’ teacher.
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation , ICTICT , Innovationinnovation , LehrerInteacher , Motivationmotivation , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Pedagogy and Learning | D | - | - | 0 | 0415409829 | ||||||
Pedagogy and Learning with ICT | e | - | - | 0 | 0415409837 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.