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Beats Biblionetz - Bücher

Digital Games and Learning

, Paul Maharg , local 
Buchcover
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iconZusammenfassungen

Digital Games and Learning>
The popularity of entertainment gaming over the last decades has led to the use of games for non-entertainment purposes in areas such as training and business support. The emergence of the serious games movement has capitalized on this interest in leisure gaming, with an increase in leisure game approaches in schools, colleges, universities and in professional training and continuing professional development.

The movement raises many significant issues and challenges for us. How can gaming and simulation technologies be used to engage learners? How can games be used to motivate, deepen and accelerate learning? How can they be used to greatest effect in learning and teaching? The contributors explore these and many other questions that are vital to our understanding of the paradigm shift from conventional learning environments to learning in games and simulations.
Von Klappentext im Buch Digital Games and Learning (2011)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Allan Collins, J. P. Gee, Richard Halverson

Begriffe
KB IB clear
Emergenzemergence, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Schuleschool, serious gamesserious games, Simulation, Technologietechnology, World of Warcraft, Zone of Proximal Development
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003  local  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 7, 9, 9, 3, 15, 1, 6, 9, 3, 5, 5, 7441371024
2009   Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 13, 8, 9, 7, 12, 5, 7, 10, 1, 4, 2, 524425908

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

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iconVolltext dieses Dokuments

Digital Games and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1663 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Digital Games and Learning e - - 0 1441198709 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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