Lessons for the Future InternetLearning from the Past (Educause Review vol. 41, no. 4 July/August 2006)
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- The Myth about the Digital Divide - "We Have Overcome the Digital Divide." (Seite 12 - 13) (Brian L. Hawkins, Diana G. Oblinger)
- Lessons for the Future Internet - Learning from the Past (Seite 16 - 25) (Michael M. Roberts)
- Transformations of the Research Enterprise (Seite 26 - 41) (Sandra Braman)
- Managing Courses, Defining Learning - What Faculty, Students, and Administrators Want (Seite 50 - 71) (Ali Jafari, Patricia McGee, Colleen Carmean)
Dieses Journal erwähnt ...
Personen KB IB clear | George Johnson | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Technik beeinflusst die Wahrnehmung | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Browserbrowser , Datendata , digital dividedigital divide , E-LearningE-Learning , Internetinternet , LCMS (Learning Content Management System)Learning Content Management System , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , Offenheitopenness , Simulation , social softwaresocial software , Softwaresoftware , UsabilityUsability , Visualisierungvisualization , Wissenschaftscience | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Journal erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, facebook |
Tagcloud
Zitate im Journal
The distinction between “basic” and “applied” research has fallen away. Though Vannevar Bush’s 1945 distinction between basic and applied research is still common in public discourse, sociologists of knowledge reject the distinction between basic and applied science as one-dimensional and replace it with a more complex array of linkages among various kinds of scientific activities. Similarly, the distinction between science and technology is falling away, since information technology is simultaneously the subject and the tool of inquiry.
Von Sandra Braman im Journal Lessons for the Future Internet (2006) im Text Transformations of the Research Enterprise Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Ne(x)t Generation Learning - SCIL-Arbeitsbericht 12 (Sabine Seufert, Taiga Brahm) (2007)
- Ne(x)t Generation Learning - Was gibt es Neues über das Lernen (Sabine Seufert)
Volltext dieses Dokuments
Lessons for the Future Internet: Artikel als Volltext (: , 178 kByte; : 2021-03-20) | |
Managing Courses, Defining Learning: Artikel als Volltext (: , 311 kByte; : 2021-03-20) | |
The Myth about the Digital Divide: Artikel als Volltext (: , 79 kByte; : 2021-03-20) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Journal
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Journal ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.