/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy

A multilevel approach
Koen Aesaert, Johan van Braak
Erstpublikation in: Computers in Human Behavior Volume 41, December 2014, Pages 327-341
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The aim of this study was to identify factors that are related to pupils’ ICT self-efficacy. More specifically, a multilayered framework was used to identify which pupil, classroom and school level factors are associated with primary school pupils’ self-perceived competence in digital information processing and communication. Information on pupils’ ICT self-efficacy and the pupil level factors was gathered through a questionnaire administered to 2421 sixth grade pupils (and their parents) in 92 Flemish primary schools. A questionnaire was also administered to the teachers (n = 141) and the schools’ ICT coordinators (n = 86) in order to gather information on classroom and school level factors. The results of the multilevel analysis indicate that ICT self-efficacy can be considered as a pupil, rather than a class or school, phenomenon. The results indicate that the pupil level factors ICT experience, ICT attitude, parental ICT attitude, controlling learning style, analytic intelligence and amotivation, are related to primary school pupils’ ICT self-efficacy.
Von Koen Aesaert, Johan van Braak im Text Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura, Paul D. Ellis, Gene V. Glass, Doug Hearrington, Robert B. Kozma, Barry McGaw, Mary Lee Smith, Neal Strudler, Timothy Teo

Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, ICTICT, Informationsverarbeitunginformation processing, LehrerInteacher, Lernenlearning, Motivationmotivation, Primarschuleprimary school, Schuleschool, Selbstwirksamkeitself efficacy, Unterricht
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1981Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 1, 1, 2, 2, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 42015492
1986Social Foundations of Thought and Action (Albert Bandura) 23100
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 8, 6, 6, 8, 6, 7, 11, 3, 9, 7, 8, 2013220920379
2010   The Essential Guide to Effect Sizes (Paul D. Ellis) 2, 3, 1, 1, 2, 3, 2, 2, 2, 3, 4, 46354112
2011Technology Acceptance in Education (Timothy Teo) 1, 1, 2, 1, 3, 2, 3, 2, 1, 1, 2, 427475
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009    Quality Support for ICT in Schools (Neal Strudler, Doug Hearrington) 1, 2, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 244260
2009    Comparative Analysis of Policies for ICT in Education (Robert B. Kozma) 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 231217

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalExploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 525 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 15
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 28
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 9441112316322215122231234
201520162017