/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Tablets for Teaching and Learning

A Systematic Review and Meta-Analysis
Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi ,    
Thumbnail des PDFs
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Similar to results from previous meta-analyses addressing the impact of technology integration on students’ performance, findings from the current meta-analysis indicate a moderate strength average effect size for the impact of tablets and smart mobile devices on student outcome measures. Although not statistically tested, the current findings also indicate that higher effect sizes result when the devices are used in a student-centred context and approach rather than within teacher-led environments.
Von Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi im Buch Tablets for Teaching and Learning (2015)
Tablets and smart mobile devices are the most recent addition to the long list of technological innovations believed to support and enhance the teaching process and learning process. This review aimed at going beyond the general hype around tablets and smart mobile devices to investigate the evidence supporting their use in educational contexts. To achieve this purpose, a systematic review of quantitative and qualitative research studies published since 2010 was completed. A rigorous review process resulted in the inclusion of 27 quantitative studies that were subjected to a full-scale meta-analytic procedure, and 41 qualitative research studies that were reviewed for substantive study characteristics. A significant average effect size was found for studies comparing tablet use contexts with no tablet use contexts (g+ = 0.23, k = 28). For studies comparing two different uses of tablets by students, the average effect size (g+ = 0.68, k = 12) showed a significant favouring of more student-centred pedagogical use of technology. Although not statistically tested, the findings also indicate that higher effect sizes are achieved when the devices are used with a student-centred approach rather than within teacher-led environments. Similarly, the qualitative literature review revealed that tablets and smart mobile devices are garnering positive perceptions within educational contexts, with the strongest support showing for the technologies’ effectiveness in particular tasks and when used within more student-active contexts. Finally, the review provides an overview of the Turkish Fatih Project as a case study and highlights the lessons learned.
Von Rana M. Tamim, Eugene Borokhovski, David Pickup, Robert M. Bernard, Lina El Saadi im Buch Tablets for Teaching and Learning (2015)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark, Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith

Fragen
KB IB clear
Was bringen Handhelds/PDAs in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Effektstärkeeffect size, Innovationinnovation, LehrerInteacher, Lernenlearning, Metaanalysemeta-analysis, Schuleschool, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education, Unterricht
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1981Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 1, 2, 2, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 4, 62015698
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1983    Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 6, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 6, 6, 6198666
1994   Media Will Never Influence Learning (Richard E. Clark) 3, 5, 5, 4, 3, 3, 4, 2, 4, 6, 3, 6261261426

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
iPad, Schweiz

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Tablets for Teaching and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 926 kByte; WWW: Link OK 2017-10-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 2
Verweise von diesem Buch 20
Webzugriffe auf Dieses Buch 151434212444451433276
20162017