/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

The Innovator's Dilemma

When new technologies cause great firms to fail
Clayton Christensen ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Why well-run companies—specifically the well-run ones—are particularly susceptible to being destroyed by upstart outfits hitching their wagon to new and disruptive technologies. The message is to make your own best products obsolete with innovative ones before the competition can.
Von Joel Garreau im Buch Radical Evolution (2006)
The Innovator's Dilemma demonstrates why outstanding companies that had their competitive antennae up, listened astutely to customers, and invested aggressively in new technologies still lost their market dominance. Drawing on patterns of innovation in a variety of industries, the author argues that good business practices can, nevertheless, weaken a great firm. He shows how truly important, breakthrough innovations are often initially rejected by customers that cannot currently use them, leading firms to allow their most important innovations to languish. Many companies now face the innovator's dilemma. Keeping close to customers is critical for current success. But long-term growth and profits depend upon a very different managerial formula. This book will help managers see the changes that may be coming their way and will show them how to respond for success. The Management of Innovation and Change Series.
Von Klappentext im Buch The Innovator's Dilemma (1997)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Dilemma, Innovationinnovation, Managementmanagement, Technologietechnology

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Age of Spiritual Machines

When Computers Exceed Human Intelligence

(Ray Kurzweil) (1999)   
Buchcover

Crossing the Chasm

Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers

(Geoffrey A. Moore) (1991)   
Buchcover

Diffusion of Innovations

(E. M Rogers) (1962)   
Buchcover

How the Mind Works

(Steven Pinker)   

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Innovator's Dilemma: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 766 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
The Innovator's DilemmaE--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Beat hat Dieses Buch auch schon in Blogpostings erwähnt.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 15428233
Verweise von diesem Buch 41
Webzugriffe auf Dieses Buch 1661322521131114351114221521213412132221121228
20132014201520162017