/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Comparing Teachers' and Preservice Teachers' Opinions on Teaching Methods in Computer Science Education

Andreas Dengel, Rupert Gehrlein
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Andreas Dengel

Teaching methods are a variety of pedagogical approaches that can be used by teachers to enable student learning in the classroom. While the efficiency of these methods largely depends on the characteristics of the individual learners and the classroom dynamics, the characteristics of the teachers and their opinions towards these methods determine the actual integration in the classroom. But an appropriate judgment on the suitability of these methods for different teaching situations needs years of practice, which is why preservice teachers’ opinions towards using these methods might differ from other teachers’ experiences. To address this mismatch in Computer Science Teacher Education, we replicated a study by Zendler et al. with 16 preservice teachers and compare the results in this article. Results indicate that preservice teachers have a more generally positive opinion towards the use of teaching methods in specific learning phases than experienced teachers, but also a lower range of preferences. Problem-based learning was found to be the best-ranked method for both, preservice and experienced teachers, while other methods’ evaluations differ. In particular, preservice teachers also prefer project work and programmed instruction. We conclude that teaching methods should be a part of Computer Science Teacher Education, not just in theory, but also in practice.

Von Andreas Dengel, Rupert Gehrlein im Konferenz-Band WiPSCE '22 im Text Comparing Teachers' and Preservice Teachers' Opinions on Teaching Methods in Computer Science Education (2022)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Roy Andersson , Tim Bell , Lars Bendix , Jerome S. Bruner , Mike Fellows , John Hattie , Orit Hazzan , Dieter Klaudt , Tami Lapidot , Hilbert Meyer , Noa Ragonis , Neena Thota , Richard Whitfield , Ian H. Witten , Andreas Zendler

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , problem-based learningproblem-based learning , Schuleschool , Unterricht
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1960 local  The Process of Education (Jerome S. Bruner) 9, 16, 2, 1, 2, 3, 12, 3, 7, 3, 6, 4 86 16 4 2789
2004 local  Was ist guter Unterricht? (Hilbert Meyer) 5, 8, 16, 5, 1, 4, 10, 2, 9, 9, 10, 7 61 25 7 5007
2006 Computer Science Education 3/20066, 2, 3, 7, 8, 1, 6, 4, 2, 5, 1, 1 8 17 1 429
2006 local web  Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 4, 6, 8, 17, 2, 3, 13, 7, 11, 8, 7, 6 68 35 6 1690
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 10, 21, 6, 3, 4, 2, 23, 8, 12, 14, 15, 16 200 56 16 1786
2010 Computer Science Education 2/20105, 4, 5, 4, 2, 2, 4, 3, 1, 4, 3, 1 2 9 1 314
2011 local  Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 2, 7, 10, 1, 3, 3, 6, 2, 3, 8, 7, 1 11 73 1 802
2018 local web  Unterrichtsmethoden für den Informatikunterricht (Andreas Zendler) 3, 3, 6, 9, 5, 1, 8, 3, 3, 6, 3, 2 2 84 2 519
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  eXtreme teaching (Roy Andersson, Lars Bendix) 2 1 0 0
2010 local web  Holistic approach to learning and teaching introductory object-oriented programming (Neena Thota, Richard Whitfield) 1 1 0 0
2011 local web  Teaching Methods in Computer Science Education (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 2, 2, 5, 4, 3, 1, 5, 4, 1, 5, 3, 1 1 11 1 315
2018 local web  Bewertung von Unterrichtsmethoden durch Informatiklehrer (Andreas Zendler, Dieter Klaudt) 1, 3, 2, 6, 13, 1, 5, 2, 1, 6, 3, 1 1 10 1 295

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.