In-Service Teacher Training and Self-efficacyJørgen Thorsnes, Majid Rouhani, Monica Divitini
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 158 bis 169), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Programming is increasingly introduced in secondary schools, both as a stand-alone subject or integrated into other subjects, leading to growing attention to the training of in-service teachers. Teachers need to learn both (a) how to program and (b) how to teach programming, often in the context of different disciplines. The paper explores the impact of a university-level training program offered to in-service teachers, with a focus on teachers’ self-efficacy in teaching programming. The paper reports the interviews with ten teachers after about one year they have completed the program. The results indicate that the training has improved teachers’ self-efficacy, and the impact is lasting in time. Also, some teachers expressed concerns about their skill level in programming, but this does not necessarily associate with lower self-efficacy in teaching programming. The paper presents the results from the study and some implications for the design of training of in-service programming teachers.
Von Jørgen Thorsnes, Majid Rouhani, Monica Divitini im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text In-Service Teacher Training and Self-efficacy Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura , Gérard Berry , Michael E. Caspersen , Judith Gal-Ezer , Mark Guzdial , Michael Kölling , Linda Mannila , Andrew D. McGettrick , Enrico Nardelli , Lars-Åke Norden , Arnold Pears , Cristina Pereira , The Committee on European Computing Education (CECE) , Jan Vahrenhold | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , micro:bit , Programmierenprogramming , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
In-Service Teacher Training and Self-efficacy: Artikel als Volltext @ Springer (: , 182 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.