Evaluating assessments of novice programming environmentsPaul Gross, Kris Powers
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 99 bis 110), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Educators have developed a myriad of tools to help novices learn to program. Unfortunately, too little is known about the educational impact of these environments, or even how to assess this impact. In this paper we summarize a representative collection of the assessments of novice programming environments, present a rubric for evaluating the quality of such assessments, and demonstrate the application of our rubric to the summarized works. The intent is that such an evaluative framework will help inform future efforts in assessing novice programming environments.
Von Paul Gross, Kris Powers im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Evaluating assessments of novice programming environments (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Andrea Forte , Mark Guzdial , Caitlin Kelleher , Randy Pausch | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Alice.org , Compiler , Interpreter , LEGO Mindstorms , microworldmicroworld , Programmierenprogramming , UML | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- ICER 2015 - Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research, ICER 2015, Omaha, NE, USA, August 09 - 13, (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) (2015)
- Teaching Python Programming to Novices - Addressing Misconceptions and Creating a Development Environment (Tobias Kohn) (2017)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Evaluating assessments of novice programming environments: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 617 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.