Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Programming
Zu finden in: Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Fundamental Concepts of Computer Science, 2003
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Zusammenfassungen
This chapter presents our approach to teaching introductory programming as paxt of general education. We pursue a theory-based approach, using a model of programming which is rooted in the theory of computation. A good way to teach programming as an educational exercise, free from utilitarian constraints, is to use toy environments. These environments are designed to illustrate selected concepts in the simplest possible setting. The fundamental concepts of programming may be intellectually demanding, but they axe not complex in the sense of requiring mastery of lots of details.
Von Raimond Reichert in der Dissertation Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Fundamental Concepts of Computer Science (2003) im Text Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Programming Dieses Kapitel erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Criterion of Sense, Criterion of Time, Fundamentale Ideen der Informatik, Horizontal Criterion, K1 knowledge / Wissen, K2 comprehension / Verständnis, K3 application / Anwendung, K4 analysis / Analyse, K5 synthesis / Synthese, K6 evaluation / Beurteilung, Taxonomie von Bloom (affektiver Bereich), Taxonomie von Bloom (kognitiver Bereich), Vertical Criterion |
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Beat und dieses Kapitel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.