Zusammenfassungen
Fortschritte in der künstlichen Intelligenz (KI) führen zu einem großen und schnellen technologischen Wandel. Um diesen fortschreitenden Prozess zu verstehen, ist es zunächst wichtig zu wissen, welche Fähigkeiten KI im Vergleich zu Menschen besitzt und wie schnell sich diese im Laufe der Zeit entwickeln. Ein besseres Verstädnis darüber, was KI im Vergleich zu Menschen leisten kann, würde helfen, besser abzuschätzen, welche Fähigkeiten in Zukunft überflüssig und welche an Bedeutung gewinnen werden könnten. Diese Wissensbasis kann politischen Entscheidungsträgern dabei helfen, Bildungssysteme so umzugestalten, dass sie Schüler besser auf die Zukunft vorbereiten und Erwachsenen ermöglichen, ihre Fähigkeiten auf den neusten Stand zu bringen.
Von OECD Organisation for Economic Co-operation and Development im Buch Is Education Losing the Race with Technology? (2023) Advances in artificial intelligence (AI) are ushering in a large and rapid technological transformation. Understanding how AI capabilities relate to human skills and how they develop over time is crucial for understanding this process.
In 2016, the OECD assessed AI capabilities with the OECD’s Survey of Adult Skills (PIAAC). The present report follows up the earlier study, collecting expert judgements in 2021 on whether computers can solve the PIAAC literacy and numeracy tests. It is part of a comprehensive ongoing project on assessing AI.
This study shows that AI could potentially outperform large shares of the population on PIAAC – 90% of adults in literacy and 57-88% of adults in numeracy. AI’s literacy capabilities had improved considerably since the 2016 assessment. According to experts, AI will solve the entire literacy and numeracy tests by 2026.
These findings have important implications for employment and education. Large shares of the workforce use literacy and numeracy skills daily at work with a proficiency comparable or below that of computers. AI could affect the literacy- and numeracy-related tasks of these workers. In this context, education systems should strengthen the foundation skills of students and workers and teach them to work together with AI.
Von Klappentext im Buch Is Education Losing the Race with Technology? (2023) In 2016, the OECD assessed AI capabilities with the OECD’s Survey of Adult Skills (PIAAC). The present report follows up the earlier study, collecting expert judgements in 2021 on whether computers can solve the PIAAC literacy and numeracy tests. It is part of a comprehensive ongoing project on assessing AI.
This study shows that AI could potentially outperform large shares of the population on PIAAC – 90% of adults in literacy and 57-88% of adults in numeracy. AI’s literacy capabilities had improved considerably since the 2016 assessment. According to experts, AI will solve the entire literacy and numeracy tests by 2026.
These findings have important implications for employment and education. Large shares of the workforce use literacy and numeracy skills daily at work with a proficiency comparable or below that of computers. AI could affect the literacy- and numeracy-related tasks of these workers. In this context, education systems should strengthen the foundation skills of students and workers and teach them to work together with AI.
Kapitel
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sandhini Agarwal , Dario Amodei , Amanda Askell , Christopher Berner , Tom B. Brown , Mark Chen , Benjamin Chess , Rewon Child , Jack Clark , Kewal Dhariwal , Prafulla Dhariwal , Carl Benedikt Frey , Scott Gray , Tom Henighan , Ariel Herbert-Voss , Christopher Hesse , Jared Kaplan , Gretchen Krueger , Mateusz Litwin , Benjamin Mann , Sam McCandlish , Arvind Neelakantan , Michael A. Osborne , Alec Radford , Aditya Ramesh , Nick Ryder , Girish Sastry , Pranav Shyam , Eric Sigler , Melanie Subbiah , Ilya Sutskever , Clemens Winter , Jeffrey Wu , Daniel M. Ziegler | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Automatisierung fördert Arbeitslosigkeit | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AI literacy , Algorithmusalgorithm , big databig data , Bildungeducation (Bildung) , Gesichtserkennungface recognition , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Lernenlearning , Lesekompetenz , machine learning , PISA-StudienPISA studies , Spracherkennungvoice recognition , Word embedding | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Digitalisierung, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS), Intelligenz, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Is Education Losing the Race with Technology?: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3013 kByte; : ) | |
Setting the stage: Approaches to assessing AI’s impact: Artikel als Volltext (: , 429 kByte; : ) | |
Evolution of human skills versus AI capabilities: Artikel als Volltext (: , 773 kByte; : ) | |
Setting the stage: Approaches to assessing AI’s impact: Artikel als Volltext (: , 429 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.