/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Education for Tomorrow

A Biocentric, Student-Focused Model for Reconstructing Education
Michael Risku, Letitia Harding ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

There are many books on the market which discuss indigenous ways of knowing, and bemoan western society's seeming lack of interest in anything other than scientific fact-based knowledge. Equally plentiful are the writings of critical theorists who consider today's public education system to be divisive, and manipulated by those in power to ensure that their children have the educational advantages needed to maintain the elite hierarchical status quo. Education for Tomorrow is unique in that it brings both of these approaches together first by examining the ways that indigenous people and women of all cultures acquire and pass on knowledge, and the deleterious effects that enforced Eurocentric systems have had on that process. The authors then turn to public schools to explore the influences, both good and bad, that today's programs have on the distribution of opportunities afforded to all children in the United States. Finally, they offer suggestions for a revolutionary education system which highlights the need for all students to have the encouragement and freedom to look critically and rationally at their lives and at their relationship with the natural world. This can be achieved by looking back to the pedagogical methods of our indigenous ancestors, and forward to a time when all children, regardless of ethnic or socio-economic heritage, are taught in such a way that every aspect of their lives is addressed, nurtured, valued, and enhanced.
Von Klappentext im Buch Education for Tomorrow (2013)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Ulla G. Foehr, Thomas S. Kuhn, Richard Louv, Victoria J. Rideout, Donald F. Roberts

Begriffe
KB IB clear
Evolutionevolution, Gesellschaftsociety, Intuition, Kinderchildren, LehrerInteacher, Naturnature, Schuleschool, Sprachelanguage, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1962  Die Struktur wissenschaftlicher Revolutionen (Thomas S. Kuhn) 5, 8, 3, 6, 3, 7, 7, 3, 7, 3, 5, 1810717189179
2005   Last Child in the Woods (Richard Louv) 3, 1, 1, 1, 4, 1, 6, 3, 3, 2, 5, 67146151
2010    Generation M2 (Victoria J. Rideout, Ulla G. Foehr, Donald F. Roberts) 2, 4, 1, 2, 6, 2, 2, 1, 4, 2, 3, 820118199

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalEducation for Tomorrow: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3074 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Education for TomorrowE--09462091560SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 18
Webzugriffe auf Dieses Buch 71114211253222422233221321431213213132
20132014201520162017