STEAM

Bemerkungen
There have been recent efforts to produce STEAM by adding the Arts to STEM. Adding more letters to an acronym is no substitute for action. To date, much of the energy behind STEM and STEAM is rhetorical. Some schools are shopping for a handful of magic STEM/STEAM beans and merely slapping a new label on old curriculum.
Von Sylvia Libow Martinez, Gary Stager im Buch Invent to Learn (2013) im Text Thinking about Thinking
Verwandte Objeke
![]() Verwandte Begriffe (Cozitation) | MINTscience, technology, engineering, mathematics, computational thinkingcomputational thinking, Kreativitätcreativity, Mathematikmathematics, Wissenschaftscience |
Häufig co-zitierte Personen

Pilecki

Sousa

Robben

Büching

Walter-Herrmann

Stager

Martinez

Anderson

Schelhowe
Statistisches Begriffsnetz 
6 Vorträge von Beat mit Bezug
- Informatik konkret machen
Ideen zum Informatikunterricht in der Volksschule
Fachbereich Medienbildung, PH Zürich, 03.10.2013 - i-factory teacher workshop
6x jährlich durchgeführter Workshop - Version 2014 des Vortrags
Verkehrshaus der Schweiz, Luzern, 04.06.2014 - Informatik in der Volksschule: Was - Warum - Wie?
Einstiegsvortrag Kaderkurs "Informatische Bildung" der OSKIN
PH Zug, 14.01.2015 - Medien, Informatik und Anwendungskompetenzen
Informatik im Lehrplan 21: Situierung und Umsetzungsideen
Workshop der kantonalen ICT-Center, PHBern, 25.08.2015 - i-factory school kit 2016
Verkehrshaus der Schweiz, Luzern, 30.03.2016 - Integration & Umsetzung von "Medien & Informatik" im Zyklus 3
Input am Treffen des Netzwerks "Zyklus 3" der Bildungsregion Zentralschweiz (BKZ)
Niederhasli, 06.12.2016
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
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11 Erwähnungen 
- From STEM to STEAM - Using Brain-Compatible Strategies to Integrate the Arts (David A. (Anthony) Sousa, Thomas J. Pilecki) (2013)
- Invent to Learn - Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) (2013)
- Informatik allgemeinbildend begreifen - INFOS 2015 (Jens Gallenbacher) (2015)
- Lichtharfe - ein interdisziplinäres Unterrichtsprojekt (David Baumgärtel, Christopher Bednorz, Bastian Boger, Leonore Dietrich)
- Lichtharfe - ein interdisziplinäres Unterrichtsprojekt (David Baumgärtel, Christopher Bednorz, Bastian Boger, Leonore Dietrich)
- SIGCSE 2017 - Proceedings of the 2017 ACM SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, Seattle, WA, USA, March 8-11, 2017 (Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards, Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia) (2017)
- Creativity in Authentic STEAM Education with EarSketch (Shelly Engelman, Brian Magerko, Tom McKlin, Morgan Miller, Doug Edwards, Jason Freeman) (2017)
- Creativity in Authentic STEAM Education with EarSketch (Shelly Engelman, Brian Magerko, Tom McKlin, Morgan Miller, Doug Edwards, Jason Freeman) (2017)
- Coding - Computer + Unterricht Nr. 107/2017 (Stefan Aufenanger) (2017)
- STEAM Education - Theory and Practice (Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil) (2019)
- 2. Structuring STEAM Inquiries - Lessons Learned from Practice (Sarah B. Bush, Kristin L. Cook)
- 3. Creating a STEAM Map - A Content Analysis of Visual Art Practices in STEAM Education (Christine Liao)
- 4. Design Thinking Gives STEAM to Teaching - A Framework That Breaks Disciplinary Boundaries (Danah Henriksen, Rohit Mehta, Swati Mehta)
- 6. The Emergence of the Creativity in STEM - Fostering an Alternative Approach for Science, Technology, Engineering, and Mathematics Instruction Through the Use of the Arts (Michael Marmon)
- 7. Developing a Rhetoric of Aesthetics - The (Often) Forgotten Link Between Art and STEM (Rohit Mehta, Sarah Keenan, Danah Henriksen, Punya Mishra)
- 9. Multidisciplinary Group Composition in the STEAM Classroom (John D. Sundquist)
- 2. Structuring STEAM Inquiries - Lessons Learned from Practice (Sarah B. Bush, Kristin L. Cook)