/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Multidisciplinary Group Composition in the STEAM Classroom

John D. Sundquist
Zu finden in: STEAM Education (Seite 165 bis 188), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

STEAM EducationThis study examines collaborative learning environments with students from a variety of STEAM disciplines in a university-level course on beer and brewing. This course attracts students from a broad spectrum of academic fields of research who engage in multidisciplinary learning projects. For this reason, the course offers an interesting testing ground to examine the effects of heterogeneous or homogeneous grouping of students in collaborative learning environments. In particular, this study poses the question whether small groups that are made up of students who share the same academic major are more or less satisfied and collaborate more or less willingly with each other than those whose majors are diverse. Forty students in 21 different academic fields, including those in engineering, natural and physical sciences, business, and humanities, took part in 2 collaborative wiki projects in either homogeneous or heterogeneous groups based on their majors. Results of a survey with Likert scale and free response questions indicate that there were no statistically significant differences between the two groups, although the heterogeneous groups tend to be slightly more satisfied with their learning experience and the homogeneous groups more willing to collaborate with each other. The implications for these findings are discussed in the context of research on group formation, collaborative learning, and the multidisciplinary nature of STEAM courses.
Von John D. Sundquist im Buch STEAM Education (2019) im Text Multidisciplinary Group Composition in the STEAM Classroom

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
STEAM, Zone of Proximal Development

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Multidisciplinary Group Composition in the STEAM Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 290 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.