On the Limits of Artificial Intelligence (AI) in EducationErstpublikation in: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Volume 10 | 2024 | pp. 3–14
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen


The recent hyperbole around artificial intelligence (AI) has impacted on our ability to properly consider the lasting educational implications of this technology. This paper outlines a number critical issues and concerns that need to feature more prominently in future educational discussions around AI. These include:
- the limited ways in which educational processes and practices can be statistically modelled and calculated;
- the ways in which AI technologies risk perpetuating social harms for minoritized students;
- the losses incurred through reorganising education to be more ‘machine readable’; and
- the ecological and environmental costs of data-intensive and deviceintensive forms of AI.
The paper concludes with a call for slowing down and recalibrating current discussions around AI and education – paying more attention to issues of power, resistance and the possibility of re-imagining education AI along more equitable and educationally beneficial lines.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Digitalisierung, Eliza, GMLS & Bildung, GMLS & Schule, Intelligenz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.