Real-Time Data Analyses in Secondary Schools Using a Block-Based Programming LanguageZu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 207 bis 218), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Data management is central to many CS innovations: Smart home technologies and the Internet of Things, for example, are based on processing data with high velocity. One of the most interesting topics emphasizing several challenges in this field is real-time data analysis. In secondary CS education, it is only considered marginally. So far, there are no tools suitable for general-purpose real-time data analysis in school. In this paper, we discuss this topic from a secondary CS education perspective. Besides central concepts and differences to traditional data analysis using relational databases, we describe the development of a general-purpose \(\textsf {Snap}{\textit{!}}\) extension that allows accessing and processing data from various sources. Thereby, students are enabled to conduct data analyses using, for example, sensor data or web APIs. With the example of a weather station, we outline how this tool can be used in school for analyzing sensor data generated in the classroom.
Von Andreas Grillenberger, Ralf Romeike im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Real-Time Data Analyses in Secondary Schools Using a Block-Based Programming Language Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- Discriminating Programming Strategies in Scratch - Making the Difference between Novice and Experienced Programmers (Max Kesselbacher, Andreas Bollin) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Real-Time Data Analyses in Secondary Schools Using a Block-Based Programming Language: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1343 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.