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Zusammenfassungen
Different methods can be used for learning, and they can be compared in several aspects, especially those related to learning outcomes. In this paper, we present a study in order to compare the learning effectiveness and satisfaction of children using an iPhone game for learning the water cycle vs. the traditional classroom lesson. The iPhone game includes multiple interaction forms and combined augmented reality (AR) mini-games with non-AR mini-games. The traditional classroom lesson had the same learning content as the iPhone game. Thirty-eight children participated in the study. The analyses showed that the children made significant learning gains about the water cycle, regardless of the method used. Even though the results showed that the iPhone method achieved higher knowledge results than the traditional classroom lesson, no statistically significant differences were found between the iPhone and the classroom lesson. When analysing the motivational outcomes, the results showed that the children found the iPhone game to be more satisfying than the classroom lessons. Since the iPhone game achieved similar learning results and a higher motivational effect than the classroom lesson, this suggests that games of this kind could be used as a tool in primary schools to reinforce students' lessons.
Von D. Furió, M.-C. Juan, I. Seguí, R. Vivó im Text Mobile learning vs. traditional classroom lessons Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Chaomei Chen , Marc Prensky , Sara Price | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | augmented realityaugmented reality , game-based learninggame-based learning , iPhone , Kinderchildren , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Mobiltelefonmobile phone , Motivationmotivation , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Mobiltelefone in der Schule, Projektschule Goldau, Unterricht |
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3 Erwähnungen
- ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Kerstin Drossel, Wilfried Bos) (2016)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- 10. Mobiles Lernen. Auch zu Hause? - Außerschulisches Lernen in Tablet- und Nicht-Tabletklassen im Vergleich (Doreen Prasse, Nives Egger, Beat Döbeli Honegger) (2017)
- Schulen für die Zukunft gestalten - Gutachten zur Entwicklung von räumlichen Lehr-Lernsettings für die Stadtmedienzentren Stuttgart und Karlsruhe (Frank Thissen, Richard Stang) (2021)
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Mobile learning vs. traditional classroom lessons: Artikel als Volltext (: , 622 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.