/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

AI and education

Protecting the rights of learners
Thumbnail des PDFs
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2025. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

AI and educationAt a time when AI is rapidly transforming societies, the report provides an urgent call to action. It analyses how AI and digital technologies impact access, equity, quality and governance in education, and examines their implications for a wide spectrum of human rights, from privacy and cultural rights to the right to information and protection from violence.
Von Klappentext in der Broschüre AI and education (2025)
UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org.The rapid digitalization of education, accelerated by the COVID-19 pandemic and the development of generative artificial intelligence (Gen AI), is reshaping education and learning. New opportunities for increased access to education, personalized learning, and effective educational management have emerged. These advancements also come with challenges, including the risks of exacerbating existing inequalities, privacy and safety concerns, and emerging issues relating to ethics, governance, and equity.
As of 2024, nearly one-third of the world’s population, around 2.6 billion people, still lacks Internet access, deepening the digital divide and potentially leading to an artificial intelligence (AI) divide. Vulnerable groups, including girls, rural populations, persons with disabilities, and marginalized communities, are particularly affected.
In this era of digital technology and AI, without proper safeguards —such as strong data protection measures, ethical frameworks, transparent governance, inclusive access policies, and accountability mechanisms— the right to education and other human rights are at risk.
This report emphasizes that all efforts must prioritize a human-centred and rights-based use of digital technology to benefit all learners. It calls for urgent national and international action to ensure that technology enhances, rather than endangers, the right to education for all.
Von UNESCO United Nations Educational, Scientific and Cultural Org. in der Broschüre AI and education (2025)

iconDiese Broschüre erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peggy A. Ertmer , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Olgun Sadik , Emine Sendurur , Polat Sendurur

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Datendata , digital dividedigital divide , Digitalisierung , GenderGender , Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)computer-generated text , GMLS & Bildung , Internetinternet , Kinderchildren , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , LehrerInteacher , Lernenlearning , Privatsphäreprivacy , Technologietechnology , universal design for learning /UDL)
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 local web  Teacher beliefs and technology integration practices (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur) 1, 7, 3, 1, 5, 2, 3, 5, 10, 5, 4, 4 9 11 4 133

iconDiese Broschüre erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW AI and education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1261 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Broschüre

Beat hat diese Broschüre erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.