Cloud Computing for Schools |
![]() |

Zusammenfassungen

More specifically, this study questions the wisdom of large spending on soon-to-beobsolete hardware and software packages in light of the fact that Internet browsers now offer access to both software applications and data storage without requiring users to have hard disks of their own for either the applications or the data. Cloud computing offers a better solution to computing in schools since it renders obsolete local hardware and software and their associated faults, repairs and licences and frees teaching staff from trying to muster technical support and allows the focus to centre on computing as an activity free from local constraints.
Furthermore, cloud computing allows for anti-virus, firewall, software services and updates at a single central point, instead of at a host of individual machines and schools. Cloud computing also allows trainers who are not physically present to teach classes via collaborative sharing online using screens, interactive whiteboards and Web video conferencing, such as many medical practitioners do routinely. This latter facility releases individual teachers from the burden of singularly providing all computing instruction.
This project shows that ICT infrastructure, primarily fast broadband, is a necessary prerequisite for all modern computing services and experiences on the Internet, and most particularly for cloud computing. Fibre broadband should be extended to every school in the Republic.
Diese Masterarbeit erwähnt ...
Diese Masterarbeit erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Hybrid Cloud, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und diese Masterarbeit
Beat hat diese Masterarbeit während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat diese Masterarbeit einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.