/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Informatics Versus Information Technology

How Much Informatics Is Needed to Use Information Technology - A School Perspective
Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo
Zu finden in: From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Seite 178 bis 188), 2005  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We discuss the role of computers and informatics in school education in Poland; ‘informatics’ generally stands for ‘computer science’. Although, our investigations are based on the situation in Polish schools, the conclusions may apply to other countries. The main attention is paid here to didactical approaches in teaching and learning informatics and its applications with the emphasis on preparation for living and lifelong learning in the information society (knowledge-based society). In recent years one can observe many changes in schools regarding the role of computers and informatics education. On the other hand we still have to address fundamental questions:
  1. How to teach a changing discipline and how to keep track of developments in the field of informatics and its applications?
  2. What to teach, in particular to what extent one should learn a discipline (informatics) to be able to use its applications (information technology)?
  3. How to prepare teachers of informatics, IT and other subjects (but equipped with IT) for their new role of advisers to students?
In answering these and other questions we discuss some of the solutions we proposed and which have been introduced to Polish schools and to the system of teacher training. In particular, we focus our attention on the didactical approach to teaching IT-relevant subjects and the integration of IT with other subjects and to teaching informatics (as a process of designing a computer solution of a problem). With regard to teacher preparation, we present the preparation standards and discuss the role of school IT co-ordinators. We plan to demonstrate also an e-IT-book, an implementation of a new approach to teaching and learning of new technology with the help of technology.
Von Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Konferenz-Band From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (2005) im Text Informatics Versus Information Technology

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 18
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017