/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Handbook of Classroom Management

Research, Practice, and Contemporary Issues
  
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Classroom management is a topic of enduring concern for teachers, administrators, and the public. It consistently ranks as the first or second most serious educational problem in the eyes of the general public, and beginning teachers consistently rank it as their most pressing concern during their early teaching years. Management problems continue to be a major cause of teacher burnout and job dissatisfaction. Strangely, despite this enduring concern on the part of educators and the public, few researchers have chosen to focus on classroom management or to identify themselves with this critical field. "The Handbook of Classroom Management" has four primary goals: to clarify the term classroom management; to demonstrate to scholars and practitioners that there is a distinct body of knowledge that directly addresses teachers' managerial tasks; to bring together disparate lines of research and encourage conversations across different areas of inquiry; and to promote a vigorous agenda for future research in this area. To this end, 47 chapters have been organized into 10 sections, each chapter written by a recognized expert in that area.
Cutting across the sections and chapters are the following themes: first, positive teacher-student relationships are seen as the very core of effective classroom management; second, classroom management is viewed as a social and moral curriculum; third, external reward and punishment strategies are not seen as optimal for promoting academic and social-emotional growth and self-regulated behavior; and, fourth, to create orderly, productive environments teachers must take into account student characteristics such as age, developmental level, race, ethnicity, cultural background, socioeconomic status, and ableness. Like other research handbooks, "the Handbook of Classroom Management" provides an indispensable reference volume for scholars, teacher educators, in-service practitioners, and the academic libraries serving these audiences. It is also appropriate for graduate courses wholly or partly devoted to the study of classroom management.
Von Klappentext im Buch Handbook of Classroom Management (2006)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, LehrerInteacher, Schuleschool

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalHandbook of Classroom Management: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 7304 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Handbook of Classroom ManagementE--00805847545SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 13
Verweise von diesem Buch 4
Webzugriffe auf Dieses Buch 20875213411111212113111121541
2014201520162017