/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Building a gender-inclusive secondary computer science program

teacher led and stakeholder supported
Michael Karlin, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Yin-Chan Liao
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Background: Despite ongoing calls for prioritizing K-12 computer science (CS) education, an enduring gender gap exists.
Objective: We explored one high school CS program where female participation was consistently higher than state averages to better understand how the program was developed.br> Method: Using a case study method, data were collected over three-months through interviews, observations, course documents, student reflections, and researcher reflections. Constant comparative analysis was employed to analyze data throughout and following data generation.
Findings: Recruitment and teacher support were key practices. Recruitment practices included letter writing campaigns and recruiting from introductory CS courses. Teacher support came from counselors, administrators, and other teachers. While the CS program was consistently more gender-inclusive, the focus when building the program had been on supporting all students, not only female students.
Implications: Recruitment should be active and purposeful, but using academic indicators for targeted recruitment campaigns can limit student exposure. Teachers need support for broadening participation, particularly from counselors and administrators, who must also be aware of what CS is and their role in these efforts. Opportunities for coteaching within CS programs can be beneficial for growth. Overall, broadening participation must be a holistic effort, supported by school-wide stakeholders, not only CS teachers.
Von Michael Karlin, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Yin-Chan Liao im Text Building a gender-inclusive secondary computer science program (2022)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Maxwell Bigman , Paulo Blikstein , Gail Chapman , Sally Fincher , Joanna Goode , Richard Guenther , Mark Guzdial , Sarah Hug , Lijun Ni , Chris Proctor , Anthony V. Robins , Michael Wenk

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , GenderGender , growth mindsetgrowth mindset , Informatikcomputer science , LehrerInteacher , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 SIGCSE 2008 (J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) 4, 7, 10, 3, 1, 1, 1, 11, 1, 8, 5, 4 31 346 4 441
2012 SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 6, 8, 14, 8, 1, 2, 2, 18, 4, 15, 12, 8 47 610 8 593
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 3, 1, 8, 16, 6, 2, 1, 4, 19, 11, 13, 20 41 614 20 555
2014 SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 3, 3, 9, 11, 4, 2, 3, 17, 2, 10, 9, 6 55 591 6 578
2019 SIGCSE 2019 (Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones, Sarah Heckman, Jian Zhang 0036) 4, 1, 8, 6, 7, 1, 1, 13, 2, 9, 11, 12 36 249 12 676
2019 local  The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) 8, 3, 3, 11, 18, 4, 2, 15, 6, 7, 9, 5 25 52 5 586
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  Increasing diversity in k-12 computer science (Joanna Goode) 2 5 0 0
2012 local web  Who AM I? (Lijun Ni, Mark Guzdial) 5 5 0 0
2013 local web  Cultivating a K12 computer science community (Sarah Hug, Richard Guenther, Michael Wenk) 1 5 0 0
2014 Exploring computer science (Gail Chapman, Joanna Goode) 16 3 0 0
2019 local web  Defining and Designing Computer Science Education in a K12 Public School District (Chris Proctor, Maxwell Bigman, Paulo Blikstein) 2 5 0 0

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Building a gender-inclusive secondary computer science program: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 6441 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.