Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational LiteracyMichael S. Horn, Amartya Banerjee, Melanie West
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 83 bis 97), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter takes up two questions related to science learning in the twenty-first century. How do we develop broad-based computational literacy skills for the next generation of learners? And, how do we do that in a way that engages diverse learners whose voices have been historically marginalized in computing fields? To think about these questions, we provide a case study of student learning around music and coding in the context of a middle school summer camp. We reflect on the process through which multiple literacies (music as a literacy and computational literacy) shape student learning, creative expression, and engagement. We propose that developing computational literacy skills for the purposes of science might best be accomplished through a long-term, multidisciplinary approach in which students engage in many kinds of activities for diverse purposes, including that of personal creative expression. Music, in turn, provides a particularly rich context through which to explore concepts of computer programming.
Von Michael S. Horn, Amartya Banerjee, Melanie West im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational Literacy Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jodi Asbell-Clarke , David Bau , Anthony Bau , Karen Brennan , Quinn Burke , Matthew Dawson , Evelyn Eastmond , Jason Freeman , Arto Hellas , Yasmin B. Kafai , Juho Leinonen , Leo Leppänen , Brian Magerko , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Valerie J. Shute , Jay Silver , Brian Silverman , Chen Sun , Regis Verdin , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computation (GPoC) , Computercomputer , Lernenlearning , Musikmusic , Pencilcode , Programmierenprogramming , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Automation (GPoC), Bildung, Communication (GPoC), Coordination (GPoC), Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Recollection (GPoC), Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 526 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.