/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational Literacy

Michael S. Horn, Amartya Banerjee, Melanie West
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 83 bis 97), 2020 local secure web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2020. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

This chapter takes up two questions related to science learning in the twenty-first century. How do we develop broad-based computational literacy skills for the next generation of learners? And, how do we do that in a way that engages diverse learners whose voices have been historically marginalized in computing fields? To think about these questions, we provide a case study of student learning around music and coding in the context of a middle school summer camp. We reflect on the process through which multiple literacies (music as a literacy and computational literacy) shape student learning, creative expression, and engagement. We propose that developing computational literacy skills for the purposes of science might best be accomplished through a long-term, multidisciplinary approach in which students engage in many kinds of activities for diverse purposes, including that of personal creative expression. Music, in turn, provides a particularly rich context through which to explore concepts of computer programming.
Von Michael S. Horn, Amartya Banerjee, Melanie West im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational Literacy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jodi Asbell-Clarke, David Bau, Anthony Bau, Karen Brennan, Quinn Burke, Matthew Dawson, Evelyn Eastmond, Jason Freeman, Arto Hellas, Yasmin B. Kafai, Juho Leinonen, Leo Leppänen, Brian Magerko, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Valerie J. Shute, Jay Silver, Brian Silverman, Chen Sun, Regis Verdin, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Computation (GPoC), Computercomputer, Lernenlearning, Musikmusic, Programmierenprogramming, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local secure web Mindstorms (Seymour Papert) 30, 25, 19, 30, 35, 39, 35, 23, 22, 28, 26, 2723745275373
2006 local secure The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 20, 11, 11, 18, 24, 20, 9, 16, 11, 18, 10, 14586814925
2013SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 5, 9, 12, 17, 28, 17, 9, 10, 8, 20, 9, 1416359714185
2015SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5269113198
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local secure Constructionism (Yasmin B. Kafai) 9, 7, 3, 6, 2, 6, 4, 5, 6, 15, 7, 78337446
2006 local secure web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 8, 16, 12, 17, 25, 12, 9, 13, 12, 28, 16, 17912117818
2009 local secure web Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 5, 8, 6, 10, 15, 14, 4, 12, 7, 20, 8, 11522811639
2013The social turn in K-12 programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 3, 5, 7, 15, 6, 5, 5, 5, 7, 6, 7319771
2015Using Pencil Code to Bridge the Gap between Visual and Text-Based Coding (David Bau, Matthew Dawson, Anthony Bau) 2300
2015 local secure web EarSketch (Jason Freeman, Brian Magerko, Regis Verdin) 3400
2017Demystifying computational thinking (Valerie J. Shute, Chen Sun, Jodi Asbell-Clarke) 6, 9, 3, 4, 2, 2, 5, 4, 6, 7, 8, 1051210128

iconDieses Kapitel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Music and Coding as an Approach to a Broad-Based Computational Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 526 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.